Garantievoorwaarden voor elektrische vloerverwarming

Lifelong Warranty

Pro-mat biedt een levenslange garantie op alle elektrische vloerverwarming matten. Wij staan achter de kwaliteit van onze producten en streven ernaar om duurzame en efficiënte oplossingen te bieden voor uw verwarmingsbehoeften.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro-mat offers a lifetime warranty on all electric underfloor heating mats. We stand behind the quality of our products and strive to provide sustainable and efficient solutions for your heating needs.

Voorwaarden voor geldige garantie

warranty conditions

Op al onze verkopen en leveringen zijn de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van Pro-mat van toepassing.

Deze levenslange garantie is uitsluitend geldig onder de volgende voorwaarden:

1. Het vloerverwarmingssysteem moet geïnstalleerd zijn in een door de eigenaar zelf bewoond woonhuis.
2. Het vloerverwarmingssysteem dient binnen 30 dagen na aanschaf te worden geregistreerd bij Pro-mat. De registratie moet online plaatsvinden door het volledig invullen van het registratieformulier op https://www.promat.nl/garantie. Het originele aankoopbewijs samen met de bevestigingse-mail geldt als garantiebewijs.
3. Het vloerverwarmingssysteem moet volledig volgens de voorschriften geïnstalleerd zijn, waarbij in alle gevallen een aardlekschakelaar geïnstalleerd moet zijn.
4. De elektrische installatie dient uitgevoerd te zijn door een erkende elektricien volgens de IEE-normering.
5. De originele vloerafwerking/vloerbedekking moet nog aanwezig en onbeschadigd zijn, en de originele eigenaar moet nog steeds woonachtig zijn in het betreffende woonhuis. Bij verkoop van de woning wordt de levenslange garantie omgezet in een standaard garantie van 10 jaar, gerekend vanaf de aankoopdatum van de set. De thermostaat heeft een garantietermijn van twee jaar na de aankoopdatum, onder voorbehoud van de onderstaande condities. De garantie van het vloerverwarmingssysteem vervalt indien de vloerbedekking/vloerafwerking beschadigd, opgetild, verplaatst, gerepareerd of afgedekt is. De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bij een productiefout of constructiefout in het geleverde door Pro-mat zullen er geen kosten in rekening worden gebracht voor onderzoek en het leveren van een vervangbaar product. In alle andere gevallen zullen de kosten voor onderzoek en reparatie aan u worden doorberekend.

Om misverstanden te voorkomen:

In de meeste gevallen is het mogelijk om vast te stellen wat de oorzaak is van externe schade aan de verwarmingskabel. Alleen tijdens het onderzoek kan vastgesteld worden waar het probleem zich bevindt en of het ter plekke gerepareerd kan worden. Als het probleem geen productiefout of fabricagefout blijkt te zijn, valt dit niet onder de garantie en vervalt de levenslange garantie. De garantietermijnen die door de fabrikant of leverancier zijn gegeven vervallen dan eveneens. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten. Pro-mat kan nooit verantwoordelijk worden gesteld voor extra incidentele of gevolgschade zonder limiet aan eigendommen.

Pro-mat is niet verantwoordelijk voor:

1. Schade of reparaties als gevolg van een onjuiste installatie.
2. Schade die het gevolg is van natuurrampen (zoals overstromingen), brand, blikseminslag, ongelukken, corrosieve omgevingen of andere omstandigheden die buiten de controle van Pro-mat vallen.
3. Het gebruik van componenten of accessoires die niet toepasbaar of geschikt zijn in combinatie met elektrische vloerverwarmingssystemen.
4. Onderdelen die niet geleverd of ontwikkeld zijn door Pro-mat.
5. Schade of reparaties voortkomend uit onjuist gebruik, onderhoud of uitgevoerde service.
6. Niet functioneren van het systeem als gevolg van bevroren of gesprongen waterleidingen.

**VOORWAARDEN LEVENSLANGE GARANTIE**

De Pro-mat Mat en Pro-mat Cable hebben een levenslange garantietermijn, geldig zolang de originele vloerbedekking (tegels, laminaat, hout, etc.) aanwezig is. De voorwaarden en condities vindt u hieronder, met speciale aandacht voor de condities aan het eind van dit garantieblad.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

The general terms and conditions of sale and delivery of Pro-mat apply to all our sales and deliveries.

This lifetime warranty is only valid under the following conditions:

1. The underfloor heating system must be installed in a home occupied by the owner.
2. The underfloor heating system must be registered with Pro-mat within 30 days of purchase. Registration must be done online by fully completing the registration form at https://www.promat.nl/garantie. The original proof of purchase together with the confirmation email serves as proof of warranty.
3. The underfloor heating system must be installed completely in accordance with the regulations, whereby an earth leakage circuit breaker must be installed in all cases.
4. The electrical installation must be carried out by a certified electrician according to the IEE standard.
5. The original floor finish/floor covering must still be present and undamaged, and the original owner must still be living in the home in question. When the home is sold, the lifetime warranty is converted into a standard warranty of 10 years, calculated from the date of purchase of the set. The thermostat has a warranty period of two years from the date of purchase, subject to the conditions below. The warranty of the underfloor heating system expires if the floor covering/floor finish is damaged, lifted, moved, repaired or covered. The warranty period starts on the date of purchase. In the event of a production error or construction error in the product supplied by Pro-mat, no costs will be charged for investigation and repair. In all other cases, the costs for investigation and repair will be charged to you.

To avoid misunderstandings:

In most cases it is possible to determine what the cause is of external damage to the heating cable. Only during the investigation can it be determined where the problem is located and whether it can be repaired on site. If the problem does not appear to be a production error or manufacturing error, this is not covered by the warranty and the lifetime warranty expires. The warranty periods given by the manufacturer or supplier also expire. This does not affect your statutory rights. Pro-mat can never be held responsible for additional incidental or consequential damage without limit to property.

Pro-mat is not responsible for:

1. Damage or repairs resulting from incorrect installation.
2. Damage resulting from natural disasters (such as flooding), fire, lightning, accidents, corrosive environments or other circumstances beyond the control of Pro-mat.
3. The use of components or accessories that are not applicable or suitable in combination with electric underfloor heating systems.
4. Parts that are not supplied or developed by Pro-mat.
5. Damage or repairs resulting from incorrect use, maintenance or service.
6. Failure of the system due to frozen or burst water pipes.

**LIFETIME WARRANTY CONDITIONS**

The Pro-mat Mat and Pro-mat Cable have a lifetime warranty period, valid as long as the original floor covering (tiles, laminate, wood, etc.) is present. The terms and conditions can be found below, with special attention to the conditions at the end of this warranty sheet.

Ontdek de voordelen van Pro-mat garantie

Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze garantievoorwaarden en profiteer van comfortabele en energiezuinige vloerverwarming.